Goodbye London.

2013-10-13 ♥ 22:12:49
 
Och helt plötsligt är det dags att åka hem till Sverige igen efter fyra månader i fantastiska London. De fyra bästa månaderna i mitt liv. Jag har upplevt så himla mycket, träffat så mycket nya människor, gjort saker jag aldrig gjort förut, haft så många känslor. Men nu är det slut. För den här gången. Imorgonbitti bär det av hem till Sverige och Falun. Fick precis hejdåkramar av mina värdbarn och presenter av föräldrarna. "Vi hade aldrig klarat oss utan dig", står det i ett brev. Det är typ nu jag känner att jag faktiskt kommer sakna den här familjen. De har ju trots allt varit min familj i fyra månader, även om jag kanske inte haft jättebra kontakt med dem. Men mest kommer jag sakna London. Jag kommer sakna att sitta på Starbucks en hel dag med en egg & cress sandwich och en caramel macchiato och klaga över hur jobbiga barnen varit kvällen innan. Jag kommer sakna att gå och trängas på Regent Street på väg till buss 88 och svära åt allt folk som går långsamt eller stannar mitt i vägen. Jag kommer sakna att bli utsläng från klubbar. Jag kommer sakna att hänga på Sainsbury's i en timme eller mer och titta på matvaror och skratta åt alla big packs, mjölkpåsar och konstiga smakvariationer. Jag kommer sakna att skrika "fuck off" till killar som försöker ragga upp en på natten och att skälla ut dem på svenska. Jag kommer sakna ångesten över att ha ätit på donken tre gånger i veckan. Jag kommer sakna att rycka på axlarna och säga "yolo" åt det. Jag kommer sakna choklad för 30p och vodka för £9. Jag kommer sakna alla killars jobbiga "Hey-you-alright?". Jag kommer sakna att kunna prata om vad som helst och vem som helst på caféer utan att någon annan förstår. Jag kommer sakna att heta till exempel "Sofi4c" eller "Sofine" på Starbucks. Jag kommer sakna alla äckligt för starka vodkadrinkar jag alltid får av promoters. Jag kommer sakna att killar ber att få ens nummer. Jag kommer att sakna att planera stora festkvällar och ragga upp tjejer för att få mer sprit. 
 
Fast allra mest kommer jag att sakna min fina vän Amanda som jag gör allt det här med. Dessa fyra månader i London hade inte ens varit hälften så kul om jag inte hade delat de med henne. ♥
 
Men nu ska jag packa ner min dator i resväskan. Imorgon ska jag lämna huset klockan 05.20 för att åka till Heathrow och sen flyga till Arlanda. Vi hörs när jag är framme i Sverige. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0